Guide og tips til at blive en influencer på Instagram

Disse tips vil sætte din Instagram-konto op for success.

Vis op på Stories

Ses af over 500 millioner mennesker dagligt, Instagram Stories giver dig mulighed for at poste billeder eller 15 sekunders videoklip, der forsvinder efter 24 timer. De er også en effektiv måde at skabe forbindelser med dit publikum på.

 

Instagram Stories giver dig mulighed for at skabe indhold i realtid og holde dig opdateret med, hvad der sker. Du kan bruge dem til at vise et bag kulisserne billede af dit daglige liv, sætte gang i diskussioner eller endda spørge dit publikum direkte om, hvad de vil se fra dig.

 

Det er værd at bemærke, at du kan dele links til artikler, andre indlæg, har du forretning kan du dele din virksomheds hjemmeside og produkter du sælger, du bruger, via linkmærket på Instagram Stories. In-feed-indlæg understøtter ikke links, så det er mere effektivt at dele dem med dit publikum via Stories.

Engager dig med andre på en meningsfuld måde

Ingen kan lide at blive “læst”. Ud over at skabe fantastisk indhold, er regelmæssig interaktion med andre en kritisk del af opbygningen af ​​din tilhængerskare.

 

Prøv at svare på så mange kommentarer som du kan, især hvis dit publikum stiller dig et direkte spørgsmål. Hvis du gør det, vil du etablere en rapport og tillid – nøgleingredienser for et engageret samfund.

 

En kommentar, der går ud over ‘elsker dette’ eller hjerte-emojis, skiller sig ud i disse dage. Et godt mål at have, når du efterlader kommentarer på andre konti, er at prøve at få din kommentar fastgjort. Lige nu er måden Instagram vejer kommentarer på, at hvis en verificeret bruger kommenterer dit opslag, vil den kommentar blive vist først. Men hvis din kommentar bliver fastgjort, kan den udkonkurrere enhver kommentar efterladt af en verificeret konto, hvilket giver din konto mere eksponering.

 

Tag brands og andre skabere

At blive en influencer er nemmere, hvis du har folk, der går ind for og deler dit indhold. Sigt efter at tagge brands eller andre skabere i dine opslag, når det er muligt.

 

Når du tagger et brand eller en skaber, modtager de en notifikation om, at du nævnte dem i et opslag. Derfra har de mulighed for at dele det med deres publikum. At få andre til at dele dit opslag vil udvide din rækkevidde og potentielt lade andre opdage din konto, som måske ellers ikke var stødt på den.

 

Spor dine analyser

Hvis du er seriøs omkring at få indflydelse, skal du være opmærksom på dine analyser. Med en virksomheds- eller skaberkonto har du adgang til et indbygget analyse-dashboard.

 

Ud over at give detaljerede metrics om hvert indlæg, vil din Instagram-analyse fortælle dig værdifuld information om dit publikum: hvor gamle de er, hvor de bor, hvor mange konti dit indhold nåede, og hvilke indlæg de har interageret mest med. Brug disse oplysninger til at bestemme, hvilken slags indhold der skal oprettes.

 

Undgå at købe følgere og andre spam-væksttaktikker

Køb af følgere eller engagement overtræder Instagrams servicevilkår og kan få din konto suspenderet eller permanent fjernet fra platformen.

 

Det er heller ikke et godt udseende, hvis du ønsker at samarbejde med brands. Brands har sofistikerede værktøjer til at hjælpe dem med at beregne din engagementsrate og følgeresundhed. Hvis de fastslår, at dine følgere ikke er ægte, vil du sandsynligvis blive forbigået for muligheder for sponsoreret indhold.

Brug derimod tiden på at skabe ægte følgere, det kan også opnås ved at poste dit indhold til andre social media platforme, såsom Tiktok og Youtube, glem ikke også at oprette en blog hjemmeside hvor du har mulighed for at samle alt dit indhold på et sted.